2019/02/17

TUTORIAL - Proste kwiatki kanzashi

Witajcie. 

Dziś chciałam zaprosić was do nauki prostych kwiatków wstążkowych techniką kanzashi (słowo odnosi się do określania ozdoby do włosów), które można wykorzystać do spinek, gumek, oraz innych ozdób do włosów. Kwiatki wykonane tą metodą ostatnimi czasy wykorzystuje się również do  kompozycji będących dekoracją naszych domów. Jak wykorzystacie kwiatki wykonane wg mojego tutorialu zależy wyłącznie od Was. Ja swoimi kwiatkami udekorowałam starą ramkę od małego obrazka, która już trochę pożółkła. Pomalowałam ją białą i błękitną farbą, a następnie ułożyłam fajną kompozycję z delikatnych kwiatków.




Potrzebujemy:
  • wstążka o szerokości 5 cm w 2 kolorach ( zielony na listki oraz dowolny na kwiatki, ja użyłam błękitnego),
  • pręciki
  • nożyczki,
  • zapalniczka, ewentualnie jeśli ktoś posiada to opalarka elektryczna,
  • klej na gorąco,
  • pęseta z cienkimi końcami,

Z błękitnej wstążki tniemy kawałki o długości 5 cm. Potrzebujemy: 5 kwadracików na kwiatki i po 3 kwadraciki na pączki. Ilość kawałków zależy od tego jak dużą i bogatą kompozycję chcemy otrzymać, możemy sobie jeszcze ewentualnie przygotować kilka luźnych płatków, żeby gdzieniegdzie dołożyć. Rozpoczniemy od  wykonania płatków (takie same wykorzystamy do pączków i pełnych kwiatków).
Każdy kwadracik opalamy zapalniczką, żeby się nie strzępił na brzegach. Tak przygotowany kwadracik składamy po przekątnej i powstaje trójkącik.



Łapiemy za rogi przy podstawie trójkąta i składamy je ze sobą. Powtarzamy jeszcze raz czynność z rogami jak na zdjęciu. Złączone różki przytrzymujemy pęsetą i opalamy zapalniczką, następnie dociskamy, żeby się skleiły ze sobą. UWAGA na palce.




Następnie przytrzymujemy pęsetą dolny brzeg powstałego płatka i dobrze przypiekamy zapalniczką. Dla pewności dociskamy ( najlepiej pęsetą), żeby  się nie rozkleiło. Jeśli zajdzie konieczność powtarzamy.

Gdy już mamy sklejony dół płatka przytrzymujemy go pęsetą, palcami łapiemy za górny róg i przewijamy tak jak pokazałam na zdjęciu. Teraz już nasz płatek jest gotowy.

Z 5 płatków i pęczka pręcików (4-5 sztuk, złożonych równo na pół, smarujemy klejem, skręcamy i czekamy aż wyschną) wykonujemy kwiatka. 

 Płatki doklejamy do siebie poprzez nałożenie kleju na gorąco na tył płatka i dokładamy kolejny płatek tak jak na pokazują zdjęcia.


Gdy już mamy sklejonych 5 płatków, doklejamy w środek pręciki, następnie nakładamy klej na ostatni płatek, ściągamy i sklejamy z pierwszym. Kwiatek gotowy.


Czas na pączki. Sklejamy po 3 płatki, z tym że klej nakładamy na przód płatka, do mniej więcej połowy wysokości i sklejamy ze sobą do środka, tworząc coś na kształt zamkniętego orzeszka.


Skoro mamy już kwiatki, pączki i luźne płateczki zostało nam przygotować zielone różki do kompozycji. Z zielonej wstążki tniemy kawałki o długości 7 cm i przecinamy je po przekątnej.  Trójkąty składamy ze sobą prawą stroną do prawej. Przy pomocy zapalniczki sklejamy ze sobą najdłuższe i najkrótsze bok. Po podgrzaniu zapalniczką dociskamy pęsetą, żeby się nie poparzyć. Układając rożki w kompozycji doklejamy je tak, żeby prawy (błyszczący środek) rożka był widoczny. 



Teraz gdy mamy już gotowe wszystkie elementy potrzebne do wykonania naszej kompozycji, możemy pobawić się w układanie wg własnego projektu, na spince, ramce, lusterku lub innym przedmiocie. W kilka rożków wklejamy pączki, tak żeby je było widać.

Ja podrzucam 2 propozycje wykorzystania kwiatków: na ramce, którą przygotowałam jako inspirację "ramki po obrazach" oraz  jajko wielkanocne.


Mam nadzieję, że znajdą się odważni, którzy spróbują zmierzyć się z techniką kanzashi i przygotują niepowtarzalne ozdoby dla siebie i najbliższych. W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą i radą.  Zapraszam do wrzucania linków z Waszymi pracami w komentarzach.



Pozdrawiam serdecznie.

5 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...