2019/06/30

TUTORIAL - Okładka na notes

Witam! 

Jeśli nie podoba Wam się okładka na notes z którego korzystacie,
a chcecie mieć inną - to zapraszam na kursik, jak sobie ją ozdobić.


Do pracy użyłam:
- zeszyt
- farby: pudry antyczne Cadence i akrylowe - jeśli nie macie, nie ma problemu - akrylowe w zupełności wystarczą
- podkład do decoupage'u
- masa plastyczna Das i foremki silikonowe
- szablony
- pasta strukturalna
- serwetka i papier klasyczny
- klej do decoupage'u Cadence
- klej vikolowy i kropelka
- pasta woskowa chameleon Pentart
- distress paste Cadence - ale może być zwykła farbka akrylowa w odcieniu brązu
- lakier ultramat Bartek
- pędzelki, gąbka do naczyń, wykałaczka, szpatułka, papier toaletowy, woda, patyczki do uszu



Bierzemy sobie nasz zeszyt - mój wygląda tak. I malujemy go podkładem, który zwiększy nam przyczepność



Teraz wybieramy serwetkę i przyklejamy ją do okładki. Serwetka nie zakrywa całej powierzchni okładki, ale to nie szkodzi :)





Wybieramy sobie motyw, który chcemy umieścić w centralnej części okładki. Odrysowujemy go i malujemy wewnątrz na biało




Jeśli korzystacie z papieru klasycznego, tak jak ja, to zmoczcie go i delikatnie wytrzyjcie ręczniczkiem



Następnie przyklejcie na właściwe miejsce




Malujemy białe części okładki na szaro - ja użyłam pudru antycznego Cadence, ale może być farbka akrylowa. Jeśli nie macie takiego koloru, można zmieszać biały z czarnym :)





 Przy użyciu foremek silikonowych i masy plastycznej robimy rameczkę na obrazek. Możemy też ozdobić brzeg notesu




Na styku serwetki i szarych pasów farby robimy wzory z szablonu




Przyciemniamy ramkę - czarną farbą malujemy




I wilgotnym kawałkiem papieru ścieramy nadmiar



Brzegi również postarzamy - nakładamy trochę farby na gąbkę i tapujemy




Możemy też zrobić kropeczki na okładce - na pędzel nabieramy trochę farby i potem wskazującym palcem przejedźcie po końcówce włosia



 Ja dodałam jeszcze kilka białych kropeczek, ale zrobiłam je za pomocą wykałaczki




 Na ramkę nakładamy pastę woskową - dzięki temu ramka będzie ładnie mienić się delikatnie na złoto



Zrobiłam jeszcze imitację śrubek z masy plastycznej.  W kuleczkach zrobiłam przedziałki wykałaczką i pomalowałam brązową farbką. Śrubki przykleiłam do okładki



Możemy też postarzyć kartki - ja użyłam czarnej farby akrylowej i distress pasty Cadence - ale możecie zamiast niej wykorzystać brązową



 Po rogach okładki też możecie przejechać delikatnie pastą distress




Na koniec jeszcze dodałam kilka kropeczek o niebieskawozielonej barwie na okładce oraz na kartkach- również przy użyciu wykałaczki




Całość zabezpieczyłam lakierem





Gotowe!




Pozdrawiam: Aga!

7 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...