2024/03/26

#85 GOŚCINNE WYSTĘPY // Jagódka Butelkowski // Dekoracyjne jajko z balona

Cześć z tej strony Jagódka, będę Was dzisiaj inspirować, a to za sprawą wyróżnienia mojej pracy w wyzwaniu o temacie 'Listonosz"

Papierem interesuję się już kilka lat, najczęściej tworzę kartki okoliacznościowe, ale również albumy, metryczki, ramki. Bardzo lubię tworzyć formy przestrzenne, dalatego na taką inspirację Was zapraszam :)


Proponuję Wam zabawę z tego co macie w domu, dosłownie :) bo do zrobienia tego jajeczka wystarczy balon, papier toaletowy bądź ręcznik kuchenny i woda. 
Brzmi prosto prawda? i takie jest :) 


Dmuchamy balon, nie tak do końca, proszę wybrać sobie rozmiar,który najlepiej Wam odpowiada. to już jest polowa sukcesu, uwierzcie mi, ile trzeba mieć sil w płucach, aby te balony nadmuchać ;)


Następnie odrywamy sobie kilka listków z papieru i układamy na stosiku, będzie nam łatwiej je układać. Przykładamy listek do balona i pryskamy wodą.




Przykładamy naprzemiennie, jak wygodnie, jeden obok drugiego i pryskamy, tak kilka warstw nakładamy na siebie, oczywiście przyklepujemy dłonią, tak jest najwygodniej :)

 
Mokry balon z kilkoma warstwami wygląda tak 




Teraz trzeba odstawić balon do wyschnięcia, najlepiej na 24h, albo po prostu sprawdzać czy już jest suchy. Ja podłożyłam sobie nakrętkę, która w kolejnych krokach posłuży mi jako podstawka dekoracyjna. Jeżeli użyjecie nakrętki, pamiętajcie, że jajko trzeba odwracać bo nie wyschnie dół.



Wyschnięte jajko jest twarde, wiadomo nie tak bardzo jakbyśmy użyli do tego kleju, ale szczerze mogę powiedzieć, że bez kleju daje radę.



Lubię do tego używać papieru toaletowego, bo fajną tworzy teksturę, nie trzeba się mocno spinać jak przy papierze z gazety, tu robi się to samo :) oczywiście możecie pokolorować jajko, natomiast na tym etapie należy bardzo ograniczyć użycie wody, gdyż zbytnie nawilżenie zniekształci jajo.



Przebijamy balon i wyciągamy go.





Ja ołówkiem naszkicowałam sobie okrąg w miejscu gdzie będzie dziura, ale można na oko wyciąć środek.



No i zostało najlepsze - czyli dekorowanie środka.



Dziurę po balonie zakryłam pociętym kolorowym papierem, tak naprawdę możecie użyć cokolwiek np sizal



Dekorowanie to już sama przyjemność. wykorzystujemy do tego to co mamy pod ręka, u mnie mech, jajka styropianowe, kwiatki, no i wstążka na sama górę.





Tak prezentuje się całość. Nakrętkę, która robi za podstawkę okleiłam tą samą wstążką, aby było spójnie.



Mam nadzieję, że spodoba Wam się mój pomysł i również go wykorzystacie. 

Jest to świetne rozwiązanie na spędzenie wspólnego czasu z dziećmi, przy czym nie trzeba wydawać miliona monet na materiały :)

Pozdrawiam serdecznie i do następnego :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...