2020/05/30

TUTORIAL: Peek a boo card

STOPIEŃ TRUDNOŚCI / LEVEL : ŚREDNI / MEDIUM
 Witajcie!

Dzisiaj chciałabym Wam pokazać bardzo nietypową formę kartki
ze zmieniającymi się obrazkami, tzw peek a boo card.
Może zrobienie jej wydawać się trudne
ale wcale tak nie jest.




Potrzebujemy:
dowolny grubszy papier skrapowy- u mnie dwustronny gr 250g,
2 wybrane obrazki
klej, 
dodatki do ozdobienia

Z papieru skrapowego wycinamy kawałki o wymiarach:
A.14 x 21,5 cm
B.14 x 21cm     
C.14 x 14,5cm  



Papier  A składamy na pół, 

B bigujemy od lewej krawędzi na szerokości 7 cm i składamy, 

C bigujemy 0,5 cm od lewej krawędzi i składamy.

W bazie B wycinamy okienko w którym umieścimy pierwszy obrazek.


 bazę A przykładamy do prawej krawędzi bazy B,
zaznaczamy okienko i wycinamy w obu skrzydełkach złożonej bazy A.





Tak przygotowane bazy A i B z okienkami sklejamy ze sobą  
Zwróćcie uwagę ,że przyklejamy jedno całe skrzydełko bazy A
nakładając klej  tak jak zaznaczyłam 


i przyklejamy od prawego brzegu naszej bazy B






Bazę C przyklejamy  0,5 cm brzegiem do wolnego skrzydełka bazy A :


 powinna powstać taka konstrukcja:



Teraz jedyny trudny moment to przyklejenie obrazków
tak aby były widoczne w wyciętych okienkach.
w tym celu zaznaczamy sobie miejsce przyklejenia obrazka 1




kładziemy obrazek na kartce C , blisko prawego brzegu tam gdzie sklejaliśmy skrzydełko z bazą A:
zamykamy ozdobione strony i ustawiamy obrazek tak aby ładnie prezentował się w okienku.Zaznaczamy miejsce i przyklejamy.

Następnie przyklejamy drugi obrazek tym razem na nieoklejonym skrzydełku bazy B( o szer.7cm)
Robimy to w ten sposób:
Otwieramy karteczkę, ,zaznaczamy miejsce obrazka, ustawiamy obrazek tak aby pasował do drugiego okienka i przyklejamy.


Nasza kartka jest gotowa.

Tak wygląda po rozłożeniu z obrazkami:



Teraz najprzyjemniejsza część: ozdabianie :)

Tak wygląda moja skromna kartka.






Mam nadzieję ze kurs nie był zbyt trudny :)

Miłego tworzenia!

13 comments:

  1. Piękną karteczka,dziękuję za kursik. Gdzie mogę kupić te formy do okienek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ten wykrojnik odkupilam na bazarku przydasiowym na FB.Dość dawno ale czasami widzę że się pojawia czasem.Jak na niego trafię dam Ci znać jeśli chcesz.

      Delete
  2. Śliczna i pomysłowa karteczka, super kursik :)

    ReplyDelete
  3. dziękuję za kursik , piękna kartka

    ReplyDelete
  4. Śliczna kartka, super pomysł, zapisuję do zrobienia. Dziękuję za kursik.:)

    ReplyDelete
  5. Robiłam raz w życiu taka:) jest bardzo ciekawa :) taka kartka z niespodzianka :)

    ReplyDelete
  6. Super, robiłam kiedyś taką kartkę, ale nie do końca mi się chciał rozłożyć , coś tam pomyliłam z wymiarami i się zniechęciłam. Ale to fajna forma i myślę, że jeszcze kiedyś się skuszę. Bardzo fajny kurski, dziękuję, no i karteczka też świetna
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  7. Super pomysł 😍świetnie ci to wyszło😘

    ReplyDelete
  8. Robiłam kiedyś takie, Twoja jest ekstra, śliczna :)

    ReplyDelete
  9. O jakie to dziecinnie proste, spróbuję w przyszłym tygodniu.

    ReplyDelete
  10. Ciekawe czy i mi wyjdzie 😅
    Super Twoja magiczna kartka😍😍

    ReplyDelete
  11. Piękna. Dziękuję za tutorial. Takiej jeszcze nie widziałam.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...