2020/05/22

HAFT- Wisior supełkowy

STOPIEŃ TRUDNOŚCI / LEVEL : ŚREDNI / MEDIUM

Witam bardzo serdecznie.

Rozpoczynamy kolejny rok z cyklem HAFT. W ramach dzisiejszego projektu proponuję wisior wykonany haftem supełkowym. Podczas jego wykonania poznamy ściegi: supełkowy podstawowy oraz ścieg torsadowy (słupki podłużne). To tylko moja propozycja, ale ściegi supełkowe można wykorzystywać w dowolny sposób  np. wykonując serwetki, do dekoracji kartek lub innych prac.


***

Zanim przejdę do do szczegółów kolejnej lekcji chciałabym z całego serca podziękować za wszystkie  przepiękne hafty, które zostały zgłoszone na nasz KONKURS. 
Muszę przyznać, że wybór nie był prosty, gdyż wszystkie projekty są cudne.

***
Wyróżnioną przez nas pracę wykonała Mariola.


Serdecznie gratulujemy!!!

W celu odebrania nagrody proszę o kontakt mailowy diy.zts@gmail.com

***
Formalności stało się zadość. Przechodzimy zatem do szczegółów naszego dzisiejszego wpisu. Jak sugerowałam we wstępie tym razem zajmiemy się ściegami supełkowymi. 

***

Do wykonania potrzebujemy:
  • kawałek płótna (ja wybrałam czarne),
  • kolorowa mulina,
  • tamborek, igła, nożyczki,
  • biała kredka,
  • oraz dodatkowo do oprawy (tektura, kulka silikonowa lub inny wypełniacz, klej, oprawa do kaboszona - wisior).

W dzisiejszym projekcie wykorzystałam 2 rodzaje ściegów: supełkowy oraz torsadowy. Wykonanie supełka podstawowego pokazałam TU.

Teraz zaprezentuję technikę wykonania supełka podłużnego.
Wkłuwamy igłę od spodu i wyciągamy w punkcie A, wkłuwamy ją w punkcie B i ponownie wkłuwamy w punkcie A. Nie przeciągamy jednak igły.

Owijamy nić wokół igły na długości igły, wynoszącej tyle samo milimetrów lub nieco więcej niż na odległość między punktami A i B.

Przytrzymujemy zwoje nici palcem i bardzo ostrożnie przeciągamy igłę. Uważamy przy tym, żeby nie uszkodzić zwojów nici przez zbyt mocne naciągnięcie nitki.

Ścieg przypomina zwinięty kabelek. Przekładamy igłę w prawo aby umieścić zwoje między punktami A i B. Dodatkowe przeciągniecie nitki przez zwoje usztywnia ścieg.

Wbijamy igłę w punkcie B mocując ścieg. Jeżeli długość zwojów jest większa od odległości odcinka  A-B, ścieg będzie bardziej wypukły i uzyskamy efekt trójwymiarowości.


Poznaliśmy sposób wykonania supełków, czas przejść do wykonania wisiora. Na tkaninie odrysowałam koło o średnicy 2,4 cm (moja baza jest idealna do kaboszona o średnicy 2 cm). Rozplanowujemy jak wyszyć kwiatki. Ja wykonałam białą margerytkę, pąk róży i gałązkę bzu.
.
Rozpoczęłam od wyhaftowania płatków margerytkami ściegami torsadowymi.

W następnej kolejności wykonałam pąk róży i zielone podkwiatki z łodyżką również ściegami torsadowymi.
 

Kolejnym etapem było wykonanie bzu i środka margerytki supełkami podstawowymi.

Na koniec  dodałam listki koło margerytki i gałązki bzu ściegami torsadowymi.

Haft jest już gotowy. 

Wystarczy tylko umieścić go w kaboszonie. Wycinamy z kartonu koło o średnicy 2 cm. Przyklejamy do niego kulkę silikonową lub odrobinę innego ocieplacza. Tkaninę przycinamy w odległości ok 4 mm od wyrysowanego okręgu. Następnie tkaninę ściągnęłam z tyły przeszywając nitką tkaninę na skos. Przeszywając staramy się układać ładny kształt. 
 
 

Mam nadzieję, że mój dzisiejszy projekt nie wyda Wam się trudny i znajdą się chętni na jego wykonanie. Zachęcam serdecznie do wykonania. Może to być świetnym prezentem dla mamy.

Życzę przyjemnego haftowania.
W razie potrzeby służę radą.

Pozdrawiam serdecznie.

17 comments:

  1. Piękny naszyjnik 😍wyjątkowy prezent

    ReplyDelete
  2. Prześliczny, od zawsze marzyło mi się zrobić coś takiego, teraz w końcu wiem jak wykonać. O rany, tylko skąd brać na to wszystko czas...
    Gratuluję wyróżnionej pracy, ten obrazek jest zachwycający. Czy był kurs na taki rodzaj haftu, a może dopiero będzie? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lidziu na początek zapraszam do wykonania takiego wisiorka. Z Twoją praktyką zapewniam, że wykonasz go w jeden dzień. Jeśli chodzi o nagrodzoną pracę to jest ona wykonana haftem płaski, czyli nic innego jak ścieg atłaskowy, który wykorzystany został do obrusika z muszelek. Można taki obrazek wykonać również ściegiem naprzemiennym jak przy cyklamenach i wtedy kolory będą przechodziły jeden w drugi.

      Delete
  3. Cudeńko, piękny wisior :) Dziękuję za wyróżnienie mojego obrazka :) Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jeszcze raz w imieniu swoim i całego DT gratuluję. Wykonanie obrazka zapracowało na wyróżnienie. :)

      Delete
  4. Gratuluję zwyciężczyni. Naszyjnik jest cudowny! Kolejny naszyjnik będzie supełkowy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Czekam z niecierpliwością na link do wykonanego przez Ciebie naszyjnika. :)

      Delete
  5. Bogusiu jet bomba !! Uwielbiam takie kabaszony a takiego haftu zawsze chciałam się nauczyć. Kursik świetny, teraz tylko trochę czasu i chęci i do roboty :-)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aniu chęci już widzę masz, teraz tylko zaplanuj na niego czasu i pochwal się wykonanym przez siebie wisiorkiem. Przy Twoich czasochłonnych haftach to zaledwie jeden wieczór. Pozdrawiam.

      Delete
  6. this is very interesting bogumila, this part of craft i have tried not at all. i think your tips will help a lot

    ReplyDelete
  7. Shylaa I am very happy. I hope you also try embroidery.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...