2024/10/14

TUTORIAL / 10 PROJEKTÓW PRZED BN #1/10 : Zawieszki z cytatami

 Witajcie!

Mam przyjemność jako pierwsza inspirować do nowego cyklu na naszym blogu "10 PROJEKTÓW DIY do Świąt Bożego Narodzenia". Więcej informacji znajdziecie TUTAJ.  

Na tę okazję przygotowałam dla Was tutorial na proste zawieszki z cytatami.  


Potrzebne będą:
- biały karton,
- wydrukowane cytaty, 
- papierowa serwetka ze świątecznymi motywami, 
- klej, nożyczki, pędzel, 
- sznurek, kolorowa wstążka,
- foliowa koszulka, pojemnik do rozwodnienia kleju,
- do wykończenia: tusz, pasta woskowa, perełki w płynie, farby do chlapań.


Najpierw z kartonu wycięłam wykrojnikiem bazy zawieszek, czyli bombki (można zrobić szablon 
z tekturki i wyciąć nożyczkami). 


Rozdzieliłam warstwy serwetki (używam tylko wierzchniej z nadrukiem).


Wycięłam interesujące mnie grafiki tak, aby pasowały do bazy.


Każdą bazę posmarowałam rozcieńczonym wodą klejem przy użyciu płaskiego pędzla. 


Następnie nakleiłam wycięty motyw z serwetki przykładając na wierzch foliową koszulkę. W ten sposób mogę wyrównać i docisnąć serwetkę do bazy (nie będzie się kleiła do palców).



Po wyschnięciu obcięłam nożyczkami nadmiar serwetki (aby było szybciej, to można podsuszyć suszarką).


Wydrukowane cytaty również wycięłam wykrojnikiem i przykleiłam na odwrocie bazy.


Pozostało tylko ozdobić nasze zawieszki, a więc: potuszowałam brzegi i pociągnęłam je pastą woskową. W wybranych miejscach nałożyłam perełki w płynie i zrobiłam chlapania białą i miedzianą farbą. 
Na koniec zawiązałam sznureczki i przykleiłam kokardki. 




Jak myślicie, proste? 
Wydaje mi się, że tak.
 
Takie zawieszki można powiesić na choince lub dołączyć do świątecznych prezentów. 

Życzę Wam miłego tworzenia!

Małgorzata - Rękodzieło Margo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...