2017/05/04

#33 CYKLICZNE SZYDEŁKO - edycja IX - BRANSOLETKA

Cześć Kochani. 

Wybaczcie mi ten mały poślizg.. jak również braki zdjęć.
Oczywiście wpis uzupełnie zdjęciami w najbliższy weekend. 
Niestety podczas zgrywania zdjęć wystąpił mi jakiś błąd i praktycznie wszystkie zdjęcia zostały usunięte.. :( 
tylko tyle udało mi się uratować.. 
Dlatego w ciągu kilku najbliższych dni postaram się uzupełnić wpis zdjęciami, choć mam nadzieję że z opisu i tak będziecie dokładnie wiedzieć o co chodzi i co jak robić. 

***********

Dziś rozpoczynamy kolejne zajęcia - #33
i IX edycja Cyklicznego Szydełka. 
Niesamowicie ten czas leci. 

Ta edycja potrwa aż do 29 czerwca, tak że serdecznie wszystkich zapraszam do wspólnej zabawy podczas której przygotuje dla Was 4 różne projekty i na wykonanie każdego z nich będziecie mieć 2 tygodnie. 
(Dokładne zasady udziału w zabawie znajdziecie >TUTJA< 

Wszystkie zgłoszone prace - wykonane wg. podanego przezemnie schematu/wzoru wezmą udział w losowaniu NAGRODY!!!
jaką jest zestaw trzech dowolnie przez Was wybranych włóczek YarnArt Jeans (wysyłka tylko na terenie Polski), 

od naszego sponsora, którym jest Aneta - prowadząca sprzedaż włóczek i akcesoriów dziewiarskich na Facebooku - KREATYWNA JA


Tak więc jeśli macie ochotę na te cudowne kolorowe włóczki 
to zapraszamy Was do wspólnej zabawy. 

Dzisiaj pokażę Wam jak wykonać bransoletkę z bawełnianej włóczki.

Projekt jest niezwykle prosty. 




*******************

STOPIEŃ TRUDNOŚCI: 

*       - łatwe
**     - średnie
***   - trudne 
**** - bardzo trudne 

CZAS: Projekt zajmuje około 30-45 minut.


OPIS:
o.ł. - oczko łańcuszka
o.ś. - oczko ścisłe (zamykające) 
psł. - półsłupek 
V2x psł. w jedno oczko łańcuszka
A - 2 oczka z poprzedniego rzędu przerabiamy w jeden półsłupek. 


POTRZEBUJEMY: 

  • szydełko rozmiar: 1,5 
  • włóczkę bawełnianą (w dowolnym kolorze);
  • opcjonalnie - 2 szt. srebrne końcówki - uchwyt do wklejania;
  • opcjonalnie - łańcuszek i zapięcie do bransoletki; 
  • opcjonalnie - klej do przymocowania bransoletki w srebrnej końcówce;
  • opcjonalnie - nakładki, pierścienie na bransoletkę. 



*************************************

No to zaczynamy!


Ja użyłam cieniowanej włóczki
Również w innych kolorach jeśli się na taką zdecydujecie. 


START: 
Zaczynamy od magicznego kółka na którym stawiamy 4 półsłupki. 
Będzie dość ciasno i może się ciężko wbijać na początku, ale jak zrobicie luźne oczka nie powinno być problemu. 
(4) 


RZĄD 2: 
W kolejnym okrążeniu robimy 6 półsłupków. 
W pierwszym oczku stawiamy jeden półsłupek,
w drugim stawiamy 2 półsłupki,
w trzecim znów jeden półsłupek,
w czwartym 2 półsłupki. 

1 psł. / V psł. / 1 psł. / V psł. 
(6) 


RZĄD 3:
Powtarzamy ilość oczek z porzedniego rzędu. 
1 psł./ 1 psł./ 1 psł./ 1 psł./ 1 psł./ 1 psł.
(6) 


RZĄD 4: 
W co drugim oczku stawiamy dwa półsłupki. 

1 psł. / V psł. / 1 psł. / V psł. / 1 psł. / V psł. /
(9) 



RZĄD 5 - ... : 

I tutaj już ilość rzędów prawie do końca bransoletki będzie zależała od Was, a dokładnie od wielkości jaką chcecie wykonać. 
W każdym rzędzie robimy po 9 półsłupków - czyli po jednym półsłupku w każdym oczku. 
(9)

Kiedy stwierdzicie że taka długość Wam odpowiada, to zaczynamy zwężanie.
Moja bransoletka ma długość ok 17cm. po dodaniu końcówek i łańcuszka wydłuży się jeszcze przez co będzie bardziej elastyczna w dopasowaniu na różne rozmiary nadgarstka. 


RZĄD trzeci od końca : 

Tutaj musimy zwęzić naszą bransoletkę, żeby jej końcówka zmieściła się w srebrnej końcówce do wklejania.

1 psł. / A psł. / 1 psł. / A psł. / 1 psł. / A psł. /
(6)


RZĄD przedostatni:

Powtarzamy ilość półsłupków z poprzedniego rzędu. 
Czyli w każde oczko po jednym półsłupku. 

1 psł. / 1 psł. / 1 psł. / 1 psł. / 1 psł. / 1 psł. /
(6)


RZĄD ostatni: 

I znów musimu zwęzić naszą robótkę tym razem do 4 półsłupków.

1 psł. / A psł. / 1 psł. / A psł. / 1 o.ś.
(4)


Zakończyć oczkiem ścisłym i przeciągnąć włóczkę żeby zabezpieczyć robótkę przed próciem. 


Teraz już tylko zostaje umocowanie i przyklejenie bransoletki w srebrnej końcówce.
Opcjonalnie przed klejeniem możecie nałożyć na nią pierścienie, bądź jakieś kolraliki.. ale nie jest to konieczne. 
Ja miałam takie różne kolorowe pierścienie, nakładki - chyba z jakiejś modułowej bransoletki, która mi się rozsypała już jakiś czas temu.. więc je wykorzystałam bo mi tu idealnie pasowały ;)



Do sklejania użyłam kleju o nazwie POXIPOL dwuskładnikowego, który uważam że najlepiej łączy ze sobą różne tworzywa,
a przy tym bardzo mocno trzyma. 
Jednak uważajcie podczas mieszania tych dwóch składników jak również przy ich aplikowaniu na materiały które chcecie połączyć. Klej jest naprawde bardzo mocny i wystarczy tylko odrobina.
Po kilku minutach następuje już reakcja łączenia,
ale pozostawcie bransoletkęna jakieś 30 min.. żeby mieć pewność że nie wyklei/odłączy się podczas noszenia ;) 

No i GOTOWE!!! 




Jeśli nie macie zapięć i srebrnych końcówek to możecie zrobićć sznurówke wykonaną oczkami łańcuszka, którą przymocujecie na obu końcach bransoletki. 







I GOTOWE! 

Jedyny problem jest taki, że do zawiązania bransoleki potrzebujemy kogoś kto nam pomoże ją zawiązać na nadgarstku ;)






Na wasze bransoletki w dwóch różnych wersjach z:
1) zapięciami;
2) sznurkowym wiązaniem; 

czekam do 20 maja 2017. 

Trocheszkę przedłużam termin, z powodu małego opóźnienia, oraz aktualizacji związanej z zapięciami i wiązaniami.  

Mam nadzieję że powstanie wiele fantastycznych prac. 

Czekam niecierpliwie.
Wrzucajcie poniżej link do waszej strony gdzie znajduje się praca. 

Pozdrawiam Magdalena 
*****************


8 comments:

  1. Hmmm i jak tu poradzić sobie bez końcówek?? Trzeba będzie coś wymyślić;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok. zrobie małą poprawkę ze sznurówkami do wiązania zamiast zapięć i końcówek.. więc spokojnie... dasz rade :)

      Delete
  2. Magdalena these are so pretty. The color of the yarns and the way you have added bits of jewelry to them really makes them stand out.

    ReplyDelete
  3. Świetne te bransoletki. Chyba znów muszę odkurzyć szydełka;)
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  4. Świetne bransoletki :) Ja też poproszę o wersję z wiązaniami. Choć może uda mi się dorwać takie końcówki (no, ale gdyby nie):)

    ReplyDelete
  5. Hmm czy tylko ja nie widzę żabki, czy jej nie ma?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Już jest. Bardzo przepraszam.. jakoś musiało mi umknąć. Dziękuje za zwrócenie uwagi :)

      Delete
  6. Bardzo się cieszę z przedłużenia czasu trwania wyzwania.
    Taka jestem zabiegana ;-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...