2017/05/07

WZÓR - haft krzyżykowy / Biscornu

Witajcie!

Wiecie co to jest BISCORNU

Z pewnością osoby które zajmują się haftem znają już to słowo,
jednak dla tych którzy spotykają się z nim po raz pierwszy już wyjaśniamy. 

Biscornu to taka mała kwadratowa poduszeczka,
służąca przeważnie jako igielnik. 
Słowo pochodzi z języka francuskiego i oznacza:
niekształtny, dziwaczny, dwurożny.
Już sam kształt poduszeczki nasówa nam właśnie takie skojażenia na myśl:
".. jaki to dziwny, nieokreślony w kształcie przedmiot...".

Poduszeczka ta powstaje w skutek specyficznego zszycia ze sobą dwóch kwadratów i wykończeniem na środku dwoma guziczkami lub koralikami. 

Jeśli nie wiecie jak wykonać taki biscornu to możecie podglądnąć TUTAJ - szczegółowo opisane, 
lub w wersji angielskiej jednak bardziej szczegółowe zdjęcia TUTAJ .

A my mamy dla Was kilka wzorów,
którymi możecie ozdobić wasze biscornu. 

Życzymy udanych projektów! 

















Pochwalcie się swoimi biscornu jakie uda się Wam wykonać. 
Zapraszamy do linkowania poniżej Waszych prac. 



8 comments:

  1. Prześliczne wzorki:) Na pewno z nich skorzystam, nawet jeśli nie do igielników:)

    ReplyDelete
  2. Wzory są śliczne, również z nich skorzystam :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo się cieszę i czekam na Twoje prace z haftami. :)

      Delete
  3. Pięknymi wzorami się podzieliłaś. Do niedawna nie miałam pojęcia co to jest biscornu, ale jak to człowiek ciekawski musiałam sobie wyszukać co to takiego:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Też nie znałam tej nazwy, ale kiedy poznałam to bardzo mi się spodobał ten projekt a przy tym pomysł z haftami, dlatego postanowiłam się z Wami nimi podzielić.

      Delete
  4. Replies
    1. Dziękujemy i zapraszamy do wykonania takiej poduszeczki z tym hafcikiem.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...