2017/10/05

#41 - CYKLICZNE SZYDEŁKO - PAJĘCZYNA

Już w zeszłym roku mieliśmy zrobić małą przerwę w zajęciach Cyklicznego Szydełka. 

Jednak udało się nie przerwywać 
i kontynuacja trwała aż do dziś :) 

To wspaniałe, że tak licznie uczestniczycie w tych zajęciach i wciąż bawicie się z nami.

Dziękujemy że jesteście!

Z przykrością jednak muszę Was poinformować że Cykliczne Szydełko nie będzie już w takiej formie jak do tej pory. 
Oczywiście wciąż będę starała się przygotowywać dla Was coś w ramach tych zajęć z szydełkiem, ale nie będzie to tak często jak wcześniej. 
Od listopada 2017 - Cykliczne Szydełko będzie się pojawiało raz w miesiąciu w drugi czwartek każdego miesiąca.
Na dodatek spośród wszystkich projektów jakie zgłosicie, będzie wybierany "BLIŹNIAK" - czyli projekt najbardziej podobny do tego który będziecie wykonywać wg schematu bądź wzoru który przygotuje. 
Czasami będzie to coś na zasadzie odwzorowania tego co Wam tutaj pokaże - bez żadnego schematu tylko i wyłącznie ze zdjęć...
a czasami będzie to tylko opis lub schemat jak coś wykonać. 
Będą duże i małe projekty, na  pewno każdy coś znajdzie dla siebie. 

Co o tym myślicie? 
Jak się Wam podoba nowa forma zajęć? 
Oczywiście będą nagrody i wyróżnienia, 
będą też zaproszenia na Gościnne Występy. 

Dajcie znać w komentarzu co o tym myślicie.


Tak że zapraszamy Was serdecznie do wspólnej zabawy 
i nowej odsłony Cyklicznego Szydełka już w LISTOPADZIE!

*** 

A dziś mam dla Was PAJĘCZYNĘ.
Być może niektyrzy nie przepadają za pajęczynami i tymi małymi stworzonkami które je tworzą...brrr... ja bynajmniej do nich się właśnie zaliczam, ale mam nadzieję, że powstanie choć kilka fajnych pajęczynek, które ozdobią wasze domy w halloweenowy wieczór który przypada na 31 października. 



Możecie wykonać małą pajęczynkę albo dużą. 
To jakiej wielkości ją zrobicie pozostawiam już waszej koncepcji. 

Ja dziś zrobiłam niewielką, którą zawieszę jako dekorację...

ale w trakcie pracy mam dużo większy projekt, 
a mianowicie taką narzutkę na ramiona - która jest na banerku, którą mam nadzieję, że uda mi się skończyć na czas Halloween :) 

No to zacznijmy. 


Tutaj mamy wzór pajęczyny, ale możecie go również zmodyfikować w miarę własnych potrzeb i projektów. 





Zaczynamy od 8 oczek łańcuszka które zamykamy w kółeczko.




Następnie wychodzimy w górę 3 oczkami łańcuszka i kolejno robimy 4 oczka łańczuszka.

Stawiamy słupek na kółku i znów 4 oczka łańcuszka i tak powtarzamy jeszcze 6x, aż powstanie nam taki jakby kwiatuszek z ośmioma płatkami :) 




Trzeci rząd rozpoczynamy wychodząc w górę trzema oczkami łańcuszka i kolejno robimy 6 oczek łańcuszka. 

Stawiamy słupek na słupku z poprzedniego rzędu i znów 6 oczek łańcuszka. 
Powtarzamy 6x do końca rzędu.



...i tak z każdym rzędem powiększamy naszą pajęczynę dodając coraz to więcej oczek łańcuszka między słupkami.

W ten sposób nasza pajęczyna się rozszerza. 

Ja zrobiłam jeszcze jeden rząd i przymocowałam ją do kółka które zawieszę na ścianie. 







Zrobiłam jeszcze mini pająka ;) 





I jak się Wam podoba taka pajęczyna? 




Znalazłam jeszcze w sieci kilka inspiracji dla Was.

Może coś Wam wpadnie w oko ;) 







 






A teraz czekam na Wasze pajęczynki do 19 października. 


***

No i prawie bym zapomniała.. o nagrodzie! 

Każdy kto weźmie udział w Cyklicznym Szydełku ma szansę na nagrodę jaką jest bon 25zł.(wraz z wysyłką) na zakupy dowolnej włóczki w sklepie KREATYWNA JA 



Zachęceni??? 

to do dziergania! 

Pozdrawiam serdecznie 
Wasza prowadząca.



***


7 comments:

  1. Bardzo pomysłowa i ma fajne zastosowania. Pozdrawiam :-)

    ReplyDelete
  2. Zadanie w sam raz na tę porę roku :)
    A co do kontynuacji zabawy, to cieszę się, że nadal będzie. Szkoda, że tak rzadko się coś nowego będzie pojawiało, ale za to będzie więcej czasu,by na spokojnie podziałać. Ogólny pomysł na zmianę zasad jest fajny. Choć osobiście nie wiem czy podołam zadaniom z odwzorowaniem schematu z gotowego tworka. Nie sądzę, by moje szydełkowe umiejętności przyzwoliły na to

    ReplyDelete
  3. Świetna pajęczyna.
    A zmiany? Zawsze to coś nowego? Zobaczymy w trakcie jak to będzie :)
    Mam tylko nadzieję, że najdę teraz więcej czasu na zabawę.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  4. Super pomysł:) Bardzo podobają mi się serwetki

    ReplyDelete
  5. Fajny temat :) Ciekawa jestem pomysłów i realizacji.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...