2024/05/15

#68 CYKLICZNE SZYDEŁKO/ #88 GOŚCINNE WYSTĘPY : Smycz do kluczy - ścieg tunezyjski

 Zapraszam Was dziś na troszkę nietypowy Gościnny Występ w ramach Cyklicznego Szydełka.

Ewa przygotowała dla Was tutorial jak wykonać smyczke do kluczy ściegiem tunezyjskim. 




Witam serdecznie

Dziękuję za wyróżnienie mojej pracy w #69 wyzwaniu TEATR i możliwość Gościnnego Występu.

Mam na imię Ewa. Jestem emerytką. Robótkuję  różnymi technikami od młodzieńczych lat. Preferuję jednak szydełko. Pierwszą serwetkę szydełkiem wykonałam pod okiem cioci. Miałam jakieś 7 – 8 lat.

Błoga prowadzę od 2013 roku .

https://eurban1957.blogspot.com/

Miałam przerwę w blogowaniu  ale nie miałam przerwy w robótkach – wygrał facebook,  i insagram:

https://www.facebook.com/Hawwa57

https://www.instagram.com/hawwa57heklowanie/

Można mnie także znależć na ravelry: https://www.ravelry.com/people/nabrue

Na spotkanie z Wami przygotowałam prostą i praktyczną smycz do kluczy wykonaną szydełkiem ściegiem tunezyjskim. Zastosowałam splot z oczek postępujących prawych i oczek zamykających. Ponieważ pracowałam tylko na 7 oczkach, użyłam zwykłego szydełka. 


Smycz do kluczy ściegiem tunezyjskim:

1.     Potrzebujemy:

-       Karabińczyk

-       Włóczka YarnArt Jans lub dowolna inna  (może być z recyklingu)

-       Szydełko 3,5 mm

-       Igła dziewiarska
-       Nożyczki

-       Guziczek (u mnie mały, drewniany)



2.     Zaczynamy:

-       Na oczku karabińczyka nabieramy 7 pł.
Będą to dwa oczka brzegowe i 5 oczek splotu.


3.     Następnie odwracamy robótkę. Na szydełku jest już jedno oczko, nabieramy 6 oczek postępujących prawych. Mamy na szydełku 7 oczek.




4.     Nie odwracając robótki wykonujemy oczka zamykające.




5.     Nie odwracamy. Mamy już jedno oczko, dobieramy 6 pozostałych.




6.     Znów wykonujemy oczka zamykające.



7.     Powtarzamy tylko te dwa rzędy. Nabieramy oczka postępujące prawe, następnie wykonujemy oczka zamykające.

8– 9  Na zdjęciach 8 i 9 mamy kilka rzędów naszej smyczy.


10.  Robimy dalej smycz do odpowiedniej długości. U mnie jest 86 cm.


11. Jak już mamy odpowiednią długość, po wykonaniu oczek zamykających (na szydełku jest 1 oczko)  wyciągamy kawałek nitki,  odcinamy i zaciągamy.


12. Zszywamy obie części jak na zdjęciu 12.


W sumie mamy już smycz gotową. Ale proponuję jeszcze wykonanie ozdobnego kwiatuszka, przypinanego na guziczek. Zdjęcia 13, 14, 15 i 16.






Na zdjęciu 17 mamy gotową smycz. Bardzo ładnie wyglądać będzie nasza smycz z samym guziczkiem lub kwiatuszkiem w innym kolorze.

Jeżeli ktoś nie bardzo lubi tunezyjskie sploty, smycz można wykonać dowolnym splotem szydełkowym. Po prostu wykonujemy na oczku karabińczyka paseczek odpowiedniej długości i szerokości.

Teraz Wasza kolej. Jeśli udało się Wam wykonać podobną smycz do kluczy, to koniecznie podlinkujcie  ją  tutaj, żebyśmy mogli Was odwiedzić.

W razie pytań napisz do mnie.
Formularz wiadomości znajdziesz na moim blogu.

Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego relaksu z robótką.

Ewa 


***

Jeśli i Wy tworzycie cokolwiek na szydełku tunezyjskim pokchwalcie się tutaj! Wrzucajcie swoje projekty z wykorzystaniem tego ściegu. 

Możecie spróbować wykonać taki projekt jak powyżej lub podzielić się dowolnym.



6 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...