2024/05/06

TUTORIAL: Prosta zakładka do książki

Często używamy starych biletów bądź kawałków sznurka czy jakiegoś skrawka papieru jako zakładki do książki.

Dziś chciałabym Wam pokazać prościutki, 

wręcz 5 minutowy projekt na uroczą zakładkę, którą każdy jest w stanie wykonać. 

We often use old tickets or pieces of string or even scraps of paper as bookmarks for our books.

Today, I'd like to show you a very simple, 

even 5-minute project for a charming bookmark that anyone can make.



Do mojej zakładki użyłam przepięknych papierów ScrapBoys. 

Wycinamy pasek o szerokości 1,5cm. długości ok.15cm.

For my bookmark, I used beautiful ScrapBoys papers.

We cut a strip with a width of 1.5cm and a length of about 15cm.


Składamy pasek na pół...

i przygotowujemy sobie drobne powyciname elementy które chcemy użyć w naszej zakładce. 

Świetnie nadają się do tego motylki i różnego rodzaju drobne kwiaty.

We fold the strip in half...

and prepare small cut-out elements that we want to use in our bookmark.

Butterflies and various small flowers are perfect for this purpose.


Po złożeniu paska zaginamy brzegi w taki sposób, żeby utworzyć takie skrzydełka.
After folding the strip, we bend the edges in such a way as to create little wings.


Następnie dodajemy odrobinke kleju i sklejamy nasz pasek...

Next, we add a little bit of glue and stick our strip together.


.. a na skrzydełka również nakładamy troszkę kleju

..and we also apply a little bit of glue to the wings.


...i przyklejamy je do przygotowanego elementu (kwiat, motyl...)

...and we glue them onto the prepared element (flower, butterfly...).



No i mamy gotową zakładkę! 

And there we have it, our bookmark is ready!





Prawda że prosta, a jaka przyjemna dla oka :) 

Zachęcam do spróbowania i pochwalenia się w komentarzu jak wyszły wasze zakładki ;) 

Isn't it simple yet so pleasing to the eye? :) I encourage you to give it a try and share in the comments how your bookmarks turned out!



A tu jeszcze szybkie video: 

https://www.facebook.com/share/p/wJLRTDb5Tiq5GHXS/


Pozdrawiam serdecznie // Best regards

Majalena

1 comment:

  1. Zainspirowałaś mnie do wykonania zakładki. Nigdy nie robiłam jakiejś lepsiejszej ale kiedyś kupiłam bileciki do prezentów, takie kolorowe w kwiaty, z tektury. Skleiłam je ze sobą żeby z obu stron była prawa strona, a w środku włożyłam kawałek wstążki. Wyszło fajnie ale nie tak fajnie jak Tobie, oczywiście... :) Twoja zakładka to wyższa szkoła jazdy.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...